Koppoel

Yoga – geeft je de energie om tot rust te komen!

Ervaar dit zelf door het volgen van een gratis proefles.  Alle lessen worden gegeven door
deskundige docenten, waarbij er veel ruimte is voor persoonlijke aandacht. 
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. 

Rooster

DagTijdWatWie
Maandag19.30 – 21.00zwangerschapsyogaMandy
    
Woensdag19.30 – 21.00easy yogaMandy
    
Donderdag10.00 – 11.30easy yogaMandy
IMG_20190322_162643

Easy Yoga

Deze vorm van yoga is zoals het woord al zegt “easy”. Rustige, uitgebalanceerde, niet al te moeilijke oefeningen, zodat het voor een brede groep mensen te volgen is. Niet zweverig, maar vooral stevig met de voeten op de aarde.

Door je tijdens de les bewust te zijn van je adem, ontstaat er meer evenwicht tussen lichaam en geest.

Door o.a. stress, verkeerde ademhaling en eenzijdige bewegingen, kunnen er in het lichaam blokkades ontstaan. De energie kan dan niet meer vrij doorstromen, wat ongemakken en onrust geeft. Door het beoefenen van yoga worden die gebieden weer geactiveerd. Het lichaam wordt lenig en soepel (je hoeft dat dus niet van te voren te zijn :-)), je (innerlijke) kracht wordt versterkt, alle circulatiesystemen, zoals je bloedsomloop, lymfesysteem en de spijsvertering worden gestimuleerd. D.m.v. ontspanningsoefeningen leer je lichamelijk en geestelijk te ontspannen. Dit alles heeft tot gevolg dat je, je energieker gaat voelen, omdat het evenwicht tussen rust en activiteit hersteld wordt.

foto

Zwangerschaps Yoga

Zwangerschapsyoga is een goede manier om je lichamelijk en geestelijk voor te bereiden op de bevalling. Tijdens de les doen we rustige oefeningen die je lichaam versterken en soepeler maken, vanuit jouw proces waarin je, je op dat moment bevindt. Tevens leer je door zwangerschaps yoga te luisteren naar je lichaam en leer je te ervaren wat je lichaam nodig heeft om te kunnen ontspannen, krachtig te zijn en te focussen. Ontspanning, kracht en concentratie kun je heel goed ondersteunen door je bewust te worden van je adem en deze te “sturen”. De lage buikadem neemt dan ook een belangrijke plaats in tijdens de lessen. 

Elke zwangerschapsyoga les duurt 75 minuten, waarna we ook de tijd nemen (vrijblijvend) voor een kopje thee en het samen zijn. Om de oefeningen te integreren in je systeem en te zorgen voor een diepe ontspanning, is er aan het einde van de les een lange ontspanning met geleide meditatie. 

Partnerles
Een partnerles is natuurlijk ook erg belangrijk, want bevallen doe je immers samen! Deze les bevat een stukje theorie en een groot stuk praktijk. De adembegeleiding van je partner is van groot belang tijdens de bevalling.

Terugkommomentje
Natuurlijk is het leuk om na de bevalling elkaars kindje te bewonderen,  ervaringen te delen, tips uit te wisselen en vooral even gezellig samen te zijn onder het genot van een kopje thee. Daarom wordt er een terugkommomentje georganiseerd, zo ongeveer 3 maanden na je bevalling. Meestal wordt dat zo gepland, dat je samen bent, met het groepje waarmee je les hebt gehad, zodat jullie elkaar al een beetje kennen. Dit is geheel vrijblijvend, maar wordt meestal zeer door de kersverse moeders gewaardeerd.

Vind je het prettig om tijdens je zwangerschap jezelf en je kindje nog meer te ondersteunen, dan kun je in het centrum terecht voor;
– massage
– ondersteuning met orthomoleculaire voedingsadviezen
– osteopathie
– bioresonantie