Koppoel

Yoga – geeft je de energie om tot rust te komen!

Ervaar dit zelf door het volgen van een gratis proefles.  Alle lessen worden in kleine groepen gegeven,
zodat er veel ruimte is voor persoonlijke aandacht.
Graag van te voren aanmelden op info@heart-vision.nl of bij Mandy  06 – 107 18 245.

Maandag18.30 – 20.00 Jivamukti YogaDésirée
 20.30 – 22.00Jivamukti YogaDésirée
    
Dinsdag19.30 – 21.00Easy YogaMandy
 19.30 – 20.30PilatixIlse
    
Woensdag09.00 – 10.30Easy YogaMandy
    
 18.00 – 19.30Easy YogaMandy
 20.00 – 21.30ZwangerschapsyogaMandy
    
Donderdag10.00 – 11.30Easy YogaMandy
    
 18.00 – 19.30Afterwork Yin YogaChristine
 20.00 – 21.30Yin YogaChristine
    
Vrijdag09.30 – 10.30PilatixIlse
tuin

Jivamukti Yoga

is een intensieve yogavorm waarin je probeert de houdingen, bewegingen en je ademhaling op elkaar af te stemmen, om zo de verbinding tussen lichaam en geest te versterken. Daarnaast bestaat Jivamukti Yoga uit 5 pilaren die door de lessen verweven zijn:

Ahimsa           Geweldloosheid in denken, spreken en handelen
Bhakti             Intenties van liefde en devotie
Dhyana           Meditatie
Nada Yoga     Muziek (en zang) tijdens de lessen
Shastra           Filosoferen nav Focus van de Maand

Jivamukti Yoga betekent zoveel als Bevrijding van de Ziel. Zie dit als het loskomen van beperkende patronen en gedachten die je vast houden in een cirkel van reageren op wat het leven je brengt. In plaats daarvan wil je je leven creëren vanuit je Ziel, op een manier die bij je past en jouw alles geeft wat je wenst. Jivamukti Yoga stimuleert je om de lichamelijke, geestelijke, spirituele en mystieke aspecten van yoga op te nemen in je dagelijks leven. Het leidt je lichaam en ziel naar vrijheid en flexibiliteit, lichamelijke kracht, rust in je geest, een betere gezondheid en zelfbewustwording.

IMG_20190322_162643

Easy Yoga

Deze vorm van yoga is zoals het woord al zegt “easy”. Rustige, uitgebalanceerde, niet al te moeilijke oefeningen, zodat het voor een brede groep mensen te volgen is. Niet zweverig, maar vooral stevig met de voeten op de aarde.

Door je tijdens de les bewust te zijn van je adem, ontstaat er meer evenwicht tussen lichaam en geest.

Door o.a. stress, verkeerde ademhaling en eenzijdige bewegingen, kunnen er in het lichaam blokkades ontstaan. De energie kan dan niet meer vrij doorstromen, wat ongemakken en onrust geeft. Door het beoefenen van yoga worden die gebieden weer geactiveerd. Het lichaam wordt lenig en soepel (je hoeft dat dus niet van te voren te zijn :-)), je (innerlijke) kracht wordt versterkt, alle circulatiesystemen, zoals je bloedsomloop, lymfesysteem en de spijsvertering worden gestimuleerd. D.m.v. ontspanningsoefeningen leer je lichamelijk en geestelijk te ontspannen. Dit alles heeft tot gevolg dat je, je energieker gaat voelen, omdat het evenwicht tussen rust en activiteit hersteld wordt.

tuin

Yin Yoga

is low impact yoga waarbij je 3 tot 5 minuten in de houding blijft.

Het is in een houding komen waarbij je niet over je grens gaat maar er tegenaan, dat je de stretch voelt, vervolgens stil wordt in de beweging en alle spieren ontspant en jezelf verzacht. En dat een aantal minuten lang.

De weg van Yoga heeft verschillende vormen en daagt ons regelmatig uit om uit onze comfort zone te gaan. En voorbij die zone kan je verdomd mooie dingen tegenkomen. Jezelf bijvoorbeeld.

Het is lachen en soms huilen, onwijs lekker en af en toe megastom. Het is jezelf steeds een beetje beter snappen. Christine is heel blij met yoga in haar leven en dat deelt zij graag!

De lessen van Christine zijn down-to-earth maar hebben altijd een diepere laag en vaak een thema. Ze werkt veel met muziek en laat zich graag inspireren door seizoenen of de energie van de maan.

Je hoeft geen ervaring te hebben, niet lenig te zijn of ‘goed’. Je mag blij zijn of chagrijnig. Echt contact maken met jezelf, dat is wat zij mensen gunt en hoopt te geven in haar lessen.

Come as you are.

foto

Zwangerschaps Yoga

Zwangerschapsyoga is een goede manier om je lichamelijk en geestelijk voor te bereiden op de bevalling. Tijdens de les doen we rustige oefeningen die je lichaam versterken en soepeler maken, vanuit jouw proces waarin je, je op dat moment bevindt. Tevens leer je door zwangerschaps yoga te luisteren naar je lichaam en leer je te ervaren wat je lichaam nodig heeft om te kunnen ontspannen, krachtig te zijn en te focussen. Ontspanning, kracht en concentratie kun je heel goed ondersteunen door je bewust te worden van je adem en deze te “sturen”. De lage buikadem neemt dan ook een belangrijke plaats in tijdens de lessen. 

Elke zwangerschapsyoga les duurt 75 minuten, waarna we ook de tijd nemen (vrijblijvend) voor een kopje thee en het samen zijn. Om de oefeningen te integreren in je systeem en te zorgen voor een diepe ontspanning, is er aan het einde van de les een lange ontspanning met geleide meditatie. 

Partnerles
Een partnerles is natuurlijk ook erg belangrijk, want bevallen doe je immers samen! Deze les bevat een stukje theorie en een groot stuk praktijk. De adembegeleiding van je partner is van groot belang tijdens de bevalling.

Terugkommomentje
Natuurlijk is het leuk om na de bevalling elkaars kindje te bewonderen,  ervaringen te delen, tips uit te wisselen en vooral even gezellig samen te zijn onder het genot van een kopje thee. Daarom wordt er een terugkommomentje georganiseerd, zo ongeveer 3 maanden na je bevalling. Meestal wordt dat zo gepland, dat je samen bent, met het groepje waarmee je les hebt gehad, zodat jullie elkaar al een beetje kennen. Dit is geheel vrijblijvend, maar wordt meestal zeer door de kersverse moeders gewaardeerd.

Vind je het prettig om tijdens je zwangerschap jezelf en je kindje nog meer te ondersteunen, dan kun je in het centrum terecht voor;
– massage
– ondersteuning met orthomoleculaire voedingsadviezen
– osteopathie
– bioresonantie